mandag 9. februar 2009

Vårt nye familiemedlem -Donnie Darko!

På fredag starten reisen ned til Tønsberg og Skien for å hente vårt nyeste tilskudd til familien, en herlig ragdoll gutt som heter (N) Diadem's Donnie Darko.

Turen nedover brukte vi lang tid på da tunellene til flyplassen i Ålesund er stengt på kveldstid, og vi dermed måtte med buss og ferge for å komme på flyplassen. Flyet gikk fra Vigra flyplass kl 20.25, og kl 21.20 landet vi på Gardermoen. Etter litt ventetid for å få bagasjen tok vi toget til Tønsberg som gikk kl 22.08. Vi var slitne etter en lang dag når vi endelig traff sofaen hos vår kjære slekning Unni litt over midnatt.
På lørdags morgen var vi tidlig oppe for å undersøke mulighetene for tog til Skien da det snødde fælt på hele Østlandet. Hos Unni i Tønsberg var det allerede nesten en meter med snø (!) og mer var i vente. Vi avtalte med Solveig vi skulle ta toget til Skien, og Unni kjørte oss til togstasjonen i Tønsberg for å ta toget kl 12.15. Vi skulle være fremme kl 13.33 om alt var i rute. Og selvfølgelig var det IKKE det nei. På toget får vi opplyst om at toget går kun til Larvik og at det er oppsatt buss videre til Porsgrunn og Skien. Bussen skulle ikke bruke noe lengre tid... 20 minutt etter skjema kommer vi endelig frem til Skien etter en rundreise i Skien sentrum med buss, og Solveig henter oss på togstasjonen.

Vi ble kjempegodt mottatt hjemme hos Solveig med alle sine katter. Noen utrolig flotte katter hun har og tiden fløy bare avsted i kattepraten. Desverre ble ikke besøket så langt siden vi måtte ta buss og tog tilbake i snøkaoset. Men vi storkoste oss! Vi fikk også beundre Ee-kullet hennes som er født samme dag som vårt, bare 2 timer før våres kom til verden. For noen herlige små bamser! Alle var utrolig skjønne, men det var spesielt to som virkelig falt inn i hjerteroten. En blå og en brun bicolor. Veldig vanskelig å velge hvilken som er den beste... Aksel har ett veldig vanskelig valg forran seg!

På hjemveien fra Skien hadde vi med oss Donnie samt hans bror Ducky. Ducky er solgt til Sunnmøre, og siden hans nye matmor ikke kunne ta turen nedover for å hente han selv tok vi han selvfølgelig med oss! Turen tilbake med buss og tog gikk bra, selv om de ikke var overbegeistret over bussturen da. Det var litt klynking i buret da.

Vel fremme i Tønsberg var det å undersøke rommet vårt, kattedo, mat og vannskål, for så å herje litt i sengene. Etter en stund sov begge guttene tett omslynget ilag. Og om natten så herjet de under sengen noen timer før de la seg ilag med oss igjen.

Søndagen, på hjemveien til Ålesund måtte vi ta tog fra Tønsberg til Holmestrand, for så å ta buss fra Holmestrand til Oslo S. Det var arbeid på skinnene i Drammen som gjor det, og det ble en lang busstur for guttene. Mye støy på bussen, og ganske så svingete på de snøkledde veiene. Vi var glade når vi endelig kunne komme frem på Oslo S og finne toget vårt der. Toget gikk til Gardermoen, og vi var fremme 2 timer før flyavgang. Innsjekkingen tok sin tid siden Gardermoen hadde vært stengt kvelden før, så der var det kaos. Guttene oppførte seg eksemparisk i sikkerhetskontrollen når vi tok de ut for å gå gjennom scannerene, og de kikket rundt seg med stoooore øyner. Dere kan tro vi fikk mange blikk på oss av nyskjerrige reisende!

Etter vi menneskene hadde fått litt mat i skrotten tok vi guttene ut av baggene når vi satt ved gaten og de lå på fanget vårt å kikket seg rundt. Donnie lå som ett slakt og sovnet etter bare noen minutter!

Flyet ble selvsagt forsinket pga en passasjer som aldri møtte til flyet, og vi måtte dermed av-ise flyet, men etter en time, kl 16.00 fikk vi endelig tatt av fra Gardermoen, og det gikk kjempefint! Guttene sov på flyturen, og vi hadde de litt i fanget der de bare koste seg.

Karen, hun som skulle ha Ducky møtte oss på Moa bussterminal der hun fikk overlevert katten sin. Vi syns jo det var litt vanskelig å levere han fra oss da til tross for vi bare hadde hatt han ett døgn........

Vel hjemme så gikk det kjempeflott med introdusering av Donnie! Ingen fresing eller knurring, alle snuste litt og gikk videre. Honey, som vi trodde kom til å bli sint siden hun har kattunger hun vil beskytte, tror det er "sin" kattunge, og dermed går hun etter han for å vaske og stelle han hele tiden. Noe han ikke skjønte så mye av da stakkaren... Nå har han innfunnet seg med det og funnet ut at hun har pupp, men det har hun ikke sååå lyst å gi han, hun vil helst bare vaske og stelle heldigvis! Til at han har nå møtt og hilst på 9 andre ragdolls så har det gått forbløffende bra, og vi bare elsker denne katten allerede! Han er bare en stor, god hjerteknuser :)