onsdag 7. juli 2010

Hansakatten i Bergen 4-5 juni 2010

I juni var jeg i Bergen på utstilling. Av katter ble det kun Crispen som var med, og vi tok da fly nedover. Ankom Bergen rundt kl 12 fredag, og bodde hos min søster og hennes samboer i dems lille hus. Der bor også Miu (eller (N)Siberikos Excellent som hun heter på stamtavlen) som er en goldenspottet sibirkatt. Hun skulle også være med på utstilling, og det var første gang Miu og Crispen møttes. Miu ble helt "gal" når vi kom, hun sprang rundt å mjauet, og var hele tiden like i hælene på stakkars Crispen. Heldigvis så er Crispen veldig tålmodig av seg, og mine katter vant med fremmede katter (så godt det lar seg gjøre), så det var heldigvis bare lek og morro. Det ble ikke så mye søvn på jentene iløpet av helgen -kun lek og morro (spesielt for Miu som syns det var storveis med en katt til i hus!).


På fredagskvelden var jeg og Linn, min søster, på kino og på resturant. Lørdags morgen var vi så heldige Lena ((N)Pontifex, devon rex) kom å hentet oss og kjørte oss til hallen. På lørdag skulle Crispen til Stêphane Bernard og Miu til Karina Bjuran. Som vanlig, så må det jo kollidere når en har katter både her og der, men jeg fikk heldigvis akkurat med meg begge bedømmelsene. Stêphane likte godt Crispen, men vi tapte i nominering mot en nydelig birma som ble enstemmig BIS! Karina hadde bare lovord om Miu, og hun ble Biv-total. I nominering tapte hun mot en skjønn liten bruntabby birma som også ble enstemmig BIS!

Linn med Miu oppe til Biv hos Karina Bjuran


På søndag var Crispen hos Ireneuz Pruchniak. Hun fikk en bra bedømming hos han, og han nominerte henne. I panelet fikk hun ingen stemmer, birmaen fra lørdagen ble igjen enstemmig BIS. Miu var hos Penny Bydlinski. Hun likte henne veldig godt, og brukte god tid på alle sibirene. Denne gang tapte Miu biv'en til sin mamma, men hun ble i gjengjeld nominert. Jeg klarer ikke huske om hun fikk stemmer eller ei, men det var en skogkatt som vant (birmaen fra igår stilte kun lørdag).
Lena og Roy var så snill de kjørte meg til flyplassen etter utstillinga så vi rakk flyet vårt hjem, og vi var da godt fornøyd med utstillinga når vi satt på flyplassen. Jeg ikke minst fordi Crispen taklet det hele så godt mtp at hun ikke har blitt stilt siden august 2008!

Alltid like kjekt i Bergen på utstilling, og jeg gleder meg allerede til nestegang :)

PS: Desverre ikke noen bilder av meg og Crispen da jeg selv er den som må stå bak kameraet, men det var så gult lyset i hallen at det kan være like så greit ;)

Ingen kommentarer: