lørdag 18. september 2010

Sunnmørskatten 4 og 5 september 2010!

Min første ferieuke denne sommeren (høsten) startet med en utstilling, nemlig Sunnmørskatten i Sulahallen. Vi startet allerede fredag med å reise til hallen for å hjelpe til med å rigge opp bur og ordne til, og "noen" timer ble fort til "mange" timer! På fredagskvelden kom også Kirsti og Håkon som har oppdrettet NO*Little Rock for å overnatte hos oss, og det ble da en sen kveld før vi kom oss i seng. Lørdagsmorgen var da hard for oss alle, men opp og til hallen kom vi :)

Lille Soo stilte for aller første gang, og vi hadde Karina Bjuran på henne. Karina likte henne veldig godt, og vi fikk en flott bedømmelse. I nominering møtte vi 5 vakre kattunger (Karina's utsagn: "Hvorfor har de plassert alle de fineste hos meg?" :)) Lille Soo ble veldig liten når hun var kun 3 måneder og noen dager gammel, og vi ble dermed slått av en skogis i nomineringen.

Mango var hos Maj-Britt Stein (fra Finland, bosatt i USA). Til å snakke en 5-6 forskjellige språk i tillegg til alle skandinaviske sa hun ingenting under hele bedømmelsen. Men det spilte ingen rolle, for Mango ble nominert og i panelet fikk hun 4 av 5 stemmer og dermed BIS!

Anne-Gro kikker på Mango i panelet



Karina likte Mango :)



Åh, hør! Hun maler!


*smil*



Olav hadde katter som ble Supreme Premier og Supreme Champion, og han hadde da med medbragt champagne. Det ble da feiret når siste katt i panelet ble BIS på lørdagen, og vi hadde mye morro! Champagne-korken fløy over hallen og latteren satt løst hos oss alle! På kvelden gikk vi ut for å spise, og igjen ble det sent før vi kom oss i seng så frokost ble inntatt i hallen på morgenen når kattene hadde kommet på plass og vi sjekket de inn.

Søndag var lille Soo hos Grazyna Laskowska-Malaga, en dommer jeg aldri har sett eller hørt om tidligere. Hun fikk en bra bedømmelse hos henne, men det gikk som lørdag -slått av en skogkatt i nomineringen.

Mango var hos Anne-Gro Edstrøm, og hun likte henne veldig godt. Spesielt hodet og pelsen hennes. I nominering skjedde det noe rart, vi var oppe mot 3 MCO, og Anne-Gro nominerte en av dem. Det syns jeg var helt okay, for Mango var litt urolig følte jeg, og tenkte det kunne være godt for oss begge med en dag med kun avslapping. Når panelet startet fulgte jeg selvfølgelig med for å se hvilke katter som hadde vært Mango sin konkurrent, i tillegg til Olav spurte om jeg kunne stelle opp hans katt som var nominert. Jeg satt derfor å kikket etter nummeret på Olav sin katt på dommerburene, Mango sitt var IKKE der fremme. Når juniorene ble bært frem roper de plutselig opp: "Katt nr 70 mangler, katt nr 70. Det er en brun bicolor ragdoll, nominert av Anne-Gro. Eier av katten må komme med den NÅ, dommerene venter kun på den!" Jeg tenkte febrilsk på hvilke ragdoll det var (falt meg ikke inn det var min), og sprang derfor nedover burraden med ragdollene for å se hvem av oss som hadde katt 70. Sjokket fikk jeg når jeg oppdaget det var Mango sitt nummer! Jeg løp frem til utstillingsleder og sa fra at vi hadde blitt slått av en MCO i nominering. Utstillingsleder kunne da fortelle at Anne-Gro hadde nominert feil katt, en katt som ikke var junior, og dermed var Mango katten hun hadde valgt til sin nominerte! Jeg måtte dermed bare springe tilbake til buret, rive Mango ut av søvnen og overlate henne til Olav som gikk assistent i panelet. Hun var krøllete både her og der, men i panelet fikk hun 3 av 5 stemmer og ble dermed BIS igjen!!!

Det var den merkeligste nomineringen og BIS'en vi har fått noen sinne, og sjokket og gleden tok helt overhånd hos oss alle! For en helg!

Ingen kommentarer: